fredag 18 september 2009

Före & Efter

Före
Efter
Så här ser man ut efter ett besök hos frissan i USA ;)
Kan ju meddela att innan jag tog det här kortet så satt jag i bilen minst 10 min och försökte platta till det, sen blev det många fler minuter hemma med.
Och sen blev jag nöjd!
Har ju lite svårt för de där superfluffiga, fönade hårhjälmarna som annars är så populärt här.
Frisören frågade om jag ville ha det rakt eller lockigt.
Det frågade hon förra gången med, då blev det lockigt, idag rakt.
Men fönat rakt.
Kan ju meddela för er som inte vet att jag har relativt lockigt hår, ja inte korkskruvar i mängder, men det kan det bli under rätta förhållanden.
Så att platta mitt hår är en bedrift i sig...
Just nu, efter träning och dusch så är det lockigt, men luggen behöver plattas till och väntas vid att vara lugg igen och inte bara något som stoppas bakom örat.
Maken och barnen som inte visste något blev lagom chockade.
Åkte till frissan direkt efter att jag lämnat Wilda och sen när jag var klar så var det bara att hämta henne igen.
Och det mest otroliga var att Shannon kom ihåg mig!
Jag har bara varit där en gång, i juni, och då klippte jag mig bara och det tog 15 minuter.
Jag hade aldrig kommit ihåg en sån sak.
Så frågan är om de skriver något i sitt datasystem, sånt man pratat om under tiden??
.
.
.
Hoppas ni får en trevlig helg!

15 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vad fin du blev! Verkligen! Men det måste kännas ovant. Du har ju bytt både frisyr och färg!
Kul!
Kram!!

Caroline Lindkvist sa...

Skitsnyggt Malin! Du passar verkligen i den frisyren! =)

Trebarnmamman sa...

Du det blir säkert bara bättre och bättre , men du ser ju betydligt galdare ut på efter bilden !!!hahahahahaha

Trebarnmamman sa...

ÅÅÅÅ nu såg jag att du gjort det lite höstigare , när ändrade du det har jag missat det ifleradar eller ???? hahahahaha , super fint !!

Jeanette sa...

De vart jättefint..men jag har problemet att mitt hår blir så frissigt och sltet så fort de är fuktigt ute...blir lätt att man drar upp de i en toffs....tråkigt=)

mammigranten sa...

Saltis
Tack!
Jo lite ovant är det, men jag gör alltid håret mörkare på hösten, för hur mycket jag än bleker håret så får det alltid en gul ton på höst/vinterhalvåret.
Men under årens lopp har jag ändrat frisyr och färg OFTA ;)
Kram

Caroline
Tack!
Kul att du tittade in och lämnade ett avtryck!
Kram

Trebarnmamman
Alltid svårt att fota sig själv ;)
Ändrade om sidan igårkväll vid 19-tiden (01 hos er)Så du har inte missat något.
Kram

Jeanette
Tack!
JAg har också problem med frizzigt hår, iom självfallet, men jag har köpt en bra produkt för det från BedHead antifrizz. Kanonbra!
Kram

SweFlo sa...

Herremintid vad ursnyggt! Hot!!!

mammigranten sa...

SweFlo
Tack så mycket!
Gäller att kunna fixa det som frisören gjorde bara och få bort alla lockar ;)
Kram

mammigranten sa...

Eller det kanske var sidans nya utseende du menade?

Camilla sa...

Gud, Vad snyggt det blev!
Fargen passar dig valdigt bra och klippningen gor att ditt ansikte ramas in.

Sjalv har jag mycket kortare har, och hitta en frissa har som verkligen kan klippa kort har ar inte latt.

Mrs F sa...

Men gud va snyggt Malin!!!! Frissan alltså, bloggen oxå förståss. Håller med A, det syns att du blivit slankare. Skönt att du fått lön för mödan, du som kämpar så. Jag beundrar din energi! Stor kram!

Ann-Marie sa...

Det blev ju helt fantastiskt - håret! När du hade ljust hår, var det din riktiga hårfärg, eller?

mammigranten sa...

Camilla
Tack så mycket! Det svåra är ju bara att få kontrollen över lockarna, har dock inte lyckats få till det lika fint som frisören fick det, även om jag fick platta till det efteråt så det inte var så fluffigt stort ;)
Tacken är att låta det växa ut igen, klippte av mitt jättelånga hår för 2 år sedan.
Har själv haft riktigt kort hår med så jag vet hur svårt det är att hitta rätt frisör som inte klipper tant av en.
Kram

Mrs F
Tackar tackar!
Hoppas bara att vikten fortsätter droppa lika stadigt...
Kramar

Ann-Marie
Tack!
Får erkänna att jag inte är en äkta blondin. Föddes svarthårig, året senare jätteblond, sen när jag var runt 5-7 år så började det bli mörkare och mörkare. Men jag blir alltid ljus på sommaren. I 7:an började jag göra slingor och sen har det bara fortsatt så. Har inte haft min "riktiga" hårfärg sen dess. Men nu gjorde frisören så att hon kollade på min utväxt och jämförde vilken färg som var närmast och då blev det denna, så jag antar att jag skulle se ut såhär om jag hade låtit den växa ut. + några grå ;)
Kram

anna of sweden sa...

Wow! Superfint! Häftigt att göra en riktig makeover! Känner att det är dags att ringa frissan, jag också.

Mollys Hus sa...

Wow, vad snyggt!!!