lördag 22 augusti 2009

Bom Bom Pow

Inatt fick vi uppleva det värsta åskväder sen vi flyttade hit.
(och vi kommer säkert få uppleva ännu värre)
Det kändes som om vårt hus var alldeles för högt.
Varför känns det som om ens hus är 10 meter högre än vad det eg är när det åskar???
Det mullrade en bit bort när vi gick och lade oss.
Men vid 1 så vaknade vi båda av
BOM BOM POW!
Och då var det inte låten med Black Eyed utan åskan.
Och vad det small och blixtrade sen!
Tittade jag ut genom sovrumsfönstren så såg jag inga blixtar, bara ljuset från dem, liksaå från badrumsfönstret med fönster åt andra sidan.
Så åskvädret var verkligen över vårt hus.
Jaja, en fördel är ju att min rädsla för åska har försvunnit.
Visst jag tycker det är obehagligt, då mycket trist kan hända om blixten slår ner nära ens hus.
Men man kan ju inte vara rädd för något som återkommer flera gånger i veckan.
Eller?
.
.
.
Igår dog mitt internet.
Det dog lagom de kom hit och klippte gräset.
Och som maken sa, man har ju hört om magnetfält från större maskiner som stör ut trådlösa saker.
Men det kändes väl lite väl otroligt.
Så en ny nätverkssladd inhandlades och internet verkade funka då.
Ett tag trodde vi det var routern som lagt av.
Men det visade sig vara mycket enkelt.
Jag har en liten knapp på sidan av min dator som styr trådlösa nätverk.
Och den hade hamna på av.
När den hamnade på PÅ så funkade allt som vanligt.
Hahaha!
.
.
.
Igårkväll kollade vi på Slumdog Millionaire.
Vi hade inga höga förväntningar alls. Men den var faktiskt bra!
Idag blir det hemmamys och träning!!!
I morgon äventyr!!!
Woho!
.
.
.
Glöm inte bort att tävla! Sista dagen idag!!!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Visst har det varit några otroliga åskväder de senaste dagarna. Inatt var verkligen häftigt. jag gillar faktiskt de här ovädren så länge jag slipper vara ute. det är maffigt på något vis! Haha på tal om höga hus så bor vi ju på 18:e våningen! MEN det som är såååå skönt med NYC är att det finns alltid ett hus som är högre så man är itne särksilt rädd att blixten ska slå ner, haha!
Kram!

Jeanette sa...

Hej hej..

Läskigt med ovädret...jag blir rädd här hemma och de är nog inte i närheten av lika som hos er..huja..

hoppas de är bra med er alla=)

kram