fredag 24 juli 2009

Abstinens

Nackdelen med "semestern" i Sverige är att jag fått asbstinens.
Inte efter släkt eller vänner
(jo kanske lite, men det var inte det jag tänkte på)
Inte efter mat
Inte efter godis
Inte efter den svenska naturen
Utan efter något som finns här, nämligen
Min Älskade Man
Att ha semester (ja eller rättare sagt när han har semester, jag är ju alltid ledig) innebär ju att vi är tillsammans hela dagarna. Vilket är det absolut bästa som finns!
Min man och mina barn är mitt allt, de är min lycka i livet.
Och nu när vi är hemma igen så är ju maken på jobbet, vilket är helt naturligt för jobba måste han ju. Men jag har ju blivit bortskämd med att ha honom hos mig i 2 veckor.
En annan sak som jag inte riktigt kan få in är att om 6 månader (ja inte på dagen exakt, men nästan) så fyller våra barn 4 och 6 år.
Lite konstigt tycker jag.
Visst det är ju 5½ år sedan Noah föddes och 3½ år sedan Wilda föddes. Men ändå...
6 och 4 år är ju så stort!
Har jag verkligen så stora barn?
5 och 3 år känns ju inte riktigt lika stort, jag vet att 6 och 4 är större siffror, men ni förstår säkert hur jag menar.
Tänk vad tiden går fort!

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej
Minns inte om jag kommenterat hos dej, men jag brukar titta in och se hur ni har där på andra sidan havet. Alltid roligt att höra om dina dagar där.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta

Lena sa...

Hej

Visst är det otroligt hur fort barnen blir stora. Jag kan inte fatta att min dotter fyller 14 i höst, vart tog min gulliga lilla dotter vägen? Och vem är den här trotsiga tonåringen som intagit mitt hem???

Är just nu "hemma" i Borlänge men åker nästa vecka tillbaka till La France igen. Skönt och trist på samma gång att säga hej då till alla, dröjer innan vi kommer åter till Svedala nu

Kramar från lyxhustrun i Frankrike

mammigranten sa...

Birgitta
Jag minns inte heller, men du får gärna göra det fler gånger;)
Kram

Lena
Härligt att vara i Borlänge, dock förknippar jag det med mycket illamående, då jag var gravid när jag jobbade på SSAB...
Kram