söndag 31 maj 2009

Tidigt! (åtminstone för mig)

Klockan är inte ens sju än och jag är vaken.
Brukar inte vakna förrän framåt åtta i vanliga fall, men idag väckte Wilda mig vid halv 7.
Pigg är jag väl eg inte, men jag blir ju inte piggare av att somna om heller.
Kvar i sängen är jag däremot.
Igår packade vi lite picknick, satte oss i bilen och körde först till Edison och lämnade av gästerna på stationen där.
De skulle fortsätta in mot NYC och Long Island.
Vi fortsatte till Long Branch och havet.
Köpte säsongsbiljetter, så det blir dit vi kommer åka på helgerna när solen skiner.
Allt var frid och fröjd ett tag.
Blåste dock mer än sist, så när barnen grävde fick man passa sig så man inte fick sand i ögon och mun ;)
Badade gjorde vi inte, men barnen skvätte ner sig rejält, så blöta blev de.
Vi fikade och hade det skönt.
Sen började molnen hopa sig och tillråga på allt så råkade Wilda slänga sand i Noahs öga.
D sprang med honom upp till toaletten och sköljde och jag fick ta hand om en mycket ledsen Wilda. Hon hade ju inte gjort det med flit (eller med mening som hon säger)
Noah hade tydligen fått en halv sandlåda i ögat, men D fick rent det.
Så sen tröttnade vi, packade ihop och gick och lämnade badgrejerna i bilen, det blir ju kallt när det blåser så mycket och det är mulet.
Vi gick en sväng längs strandpromenaden istället.
Då kommer solen och det blir varmt och svetttigt igen.
Men all barnens energi gick åt för att hålla värmen tidigare, så vi tog bilen och åkte till en restaurang.
Sen rullade vi hemåt.
Stannade till på Walmart, där jag tidigare sett ett par kanonsnygga flipflop (inte plast)från Dr scholl, men som när jag väl fick tummen ur inte fanns i min storlek.
Men vilken tur jag hade, dels hade de fått in svarta likadana, men de var inte så snygga då det var ett sandfärgat parti på. Dels så frågade jag efter fler storlekar i de vita. Fick svaret att de bara hade ett par vita, men att de var fel märkta, så istället för att stå 7½, som de var, så stod det 8½. Vilket en kund klagat på och tvingat dem ta bort dem från stället.
Ibland har man tur, för 7½ är ju precis min storlek.
Sen vid kassan hände nästa roliga grej.
Damen framför skulle betala med en check, vilket strulade, så de fick tillkalla hjälp.
Då börjar hon prata med mig.
(hon har inte hört mig säga ett ord innan, kan tilläggas)
-Du kan inte vara härifrån, du måste vara från skandinavien, med ditt hår, din solbränna och den där gula tröjan, säger hon med ett leende på läpparna.
-Jag är från sverige säger jag.
-Åh, men då fattas ju bara ett par blåa byxor, säger hon.
Och fortsätter om hur fint min gula tröja passar till min tan.
Tack tack säger jag, så var den dagen gjord ;)
När jag väl kommer fram till kassan så säger kassörskan att hon bara love damens dialekt, hon var tydligen från Skotland och jag svarar att jo, den är ju bättre än den svenska brytningen jag har. Och hon kontrar med att hon hate den amerikanska och tycker att det är mycket finare ocm det finns en brytning i grunden. Och så tyckte hon det var såååå häftigt att jag var från Sverige, även om hon fick erkänna att hon inte ens visste var det ligger.
Haha!
Idag blir det NYC
Central Park
FAO Schwartz
Toy´sRus
den med karuseller mm
Och Filip och Fredrik
(någon som vet vilka gästerna är idag?)
Grattis
Mors Dag
alla mammor där ute

Inga kommentarer: