onsdag 20 maj 2009

För 3(0) år sedan

Har ju fått höra att Wilda är lik mig.
Hittade den här bilden i albumet som amma gjort (det är alltså inte jag som gått lös lite för mycket med sicksacksaxen)
Här är jag 4 år och just det där ansiktet känner jag igen.
Båda barnen ser precis likadana ut när de blir arga och ledsna för att de inte får som de vill ;)
Men just idag för 30 år sedan så döptes jag i Tranås kyrka.
Klänningen har min farmor virkat till brorsan, men den har gått i arv.
Idag för 3 år sedan så döptes Wilda Sofia Agnes i Säby kyrka i Tranås.
Hon var vaken hela tiden!
Klänningen är samma som jag hade.
Storebror Noah hade så lämpligt, 2 dagar tidigare, ramlat i lekparken och skrapat upp ansiktet. Men han var lika söt ändå! (vad är väl en sommar utan skrubbsår?)
Tårtan fixade svågern (utbildad bagare) med av mig inhandlad sugerpaste och dekorationer.
Vi hade 2 st likadana, men på den andra hade huvudet ramlat av flickan :0

5 kommentarer:

Gun-Marie sa...

Grattis på dopdagen till tjejerna! Wilda var vaken men du sov igenom hela dopet! kram mamma

MassageLotta sa...

Hej, kul att du titta in....
Är ni från Tranås??
Min mamma är från Eksjö..
Hej!!

S sa...

Trodde det var Wilda på första bilden, snacka om lik!

thebromanders sa...

Vilken söt tårta!!
Vi hade samma grej på 16-åriga dotterns dop -tre år äldre storebrorn hade ramlat o fått åka o sy igen ett stort jack i pannan dan innan. Stor plåsterlapp!

♥ Fyra årstider sa...

Tycker det är lite häftigt att du kommer från Tranås..det är inte långt ifrån där jag bor.
Kram Lotta