lördag 2 maj 2009

Blommor och picknick

Ovan bilder från buketten vi fick av Frank i torsdags.
Vackra!
I torsdags ville Wilda så gärna att vi skulle äta lunchen ute efter att jag hämtat dem på preschool.
Vi gjorde egen pizza på färdiga bottnar (inte det nyttigaste kanske, men de fick grönsaker till och så åt vi ju rejäl middag på kvällen)
Men lagom vi skulle äta så börjar det regna.
Typiskt!
Wilda blev jätteledsen, hon gillar verkligen uteätandet.
Så fram med picknickfilten.
Så det fick bli picknick framför tvn istället.
Och Wilda blev mer än nöjd.
Igår ösregnade det här nästan hela dagen.
Man hann lagom tänka tanken på att gå ut när det var uppehåll, så kom det en sån där ös/åskskur.
Inget farligt med regn, men åskrädd som jag är så vill jag ju inte direkt gå ut i det läget.
D slutade jobbet lite tidigare och så åkte vi direkt till en ny mataffär, en som Frank rekommenderat.
Ganska ok.
Han tyckte Wegmans var så dyrt, men vi uppfattar inte skillnaden som så stor, plus att Wegmans har större utbud.
Förvisso ligger den här affären 10 min åt ena hållet, vi har en annan betydligt minder mataffär 10 min åt andra hållet och den är dyr.
Sen har vi en lite större mataffär 15-20 min bort och så Wegmans 20-25 min bort.
Så lite valmöjligheter har vi ju.
Äkta italiensk pizza blev det till mat sen, ja inte bakad i italien, men av en äkta italienare.
Idag var tanken att vi skulle åkt till Long Island, dels för att vi aldrig varit där, dels för att åka till IKEA (ja jag vet, ni som klagat på att vi handlar där trots att vi bor i USA, ni kan sluta klaga nu för oavsett var vi bor så om det finns ett IKEA i närheten så kommer vi nog alltid att handla något där! Dels kan man kvaliteten, dels är priserna bra, så det så!)
Vi skulle köpa en till solsäng.
Men när vi kollade på nätet om det vi var ute efter så fanns det typ 0 av det vi ville ha.
Och inte fanns det i Brooklyn heller.
Och inte i Philadelphia heller.
Så det fick bli Consohocken igen.
Där fanns det
Äpplarö solsäng
Dyna till solsängen
Karlsö parasoll
Parasollfot
2 Barometer läslampor
Kaviar
Svart löjrom
Röd löjrom
Smörgåsgurka
Cider
Senap
Singoallakex
Bokstavskex
Pepparkakor
och ja, faktiskt en burk skärgårdssill också
trots att vi eg inte äter sill alls någon av oss, men jag gillar den röran den ligger i så ett par bitar kan gå ner också.
Nu ska barnen äta kvällsmat, sen blir det sagostund
Mer om oss barn i Bullerbyn för Wilda
Mästerdetektiven Blomkvist (andra boken) för Noah
Godnatt!!!

Inga kommentarer: