torsdag 16 april 2009

Tbx igen!

Jo igår flydde vi fältet.
Trots att vi inte trodde det skulle bli av i början på veckan pga sjuka barn och sjuk mormor.
Men igår efter lunch tog vi Daniels bil och rullade in till NYC, själva.
Checkade in på hotellet, Night och gick sedan ut en sväng.
Såhär såg just vårt rum ut.
Trångt, men vi var ju inte där så mycket...
Badrummet
Duschväggen gjorde dock inte så stor nytta
Stegen gick mot Central Park
Första gången för oss båda, skönt att bara strosa runt lite, även om strosa inte innebär samma sak för oss båda ;)
Här kan man tydligt se varifrån amerikanska armén hämtat mönstret till sina uniformer, nej men skämt och sido.
Fint träd som faktisk liknar uniformerna.
Lite svenska färger
Julrosor
Utsikt
och utan folk dessutom
En fin grön fågel
Blommande träd
Underbart rosa
En del har det lite knotigt
Om man bara vill så går det
Påminner lite om ekorrarna i Sverige med sin bruna färg
Ser ut som en blandning på snödroppar och liljekonvaljer
En staty som ofta är med i filmer
Sen tog batteriet i kameran slut.
Jag hade slarvat och inte kollat batterinivån i tisdags när jag började packa.
Grämde mig riktigt över det.
Ännu mer arg på mig själv är jag nu när jag kommit hem och ska ladda batteriet och inser att laddaren låg i ett av sidofacken i kameraväskan!
Efter nästan 3 timmars promenad så gick vi runt lite på Times square.
Shoppade en liten bionicle till Noah och Barbie-kläder till Wilda.
Och en hood till mig, efter mycket letande.
Tillbaka till hotellet och vila fötterna, svida om och ut och äta.
Gott och lugnt när man kan sitta och äta i lugn och ro utan att barnen krånglar.
Inte för att våra krånglar så särskilt mycket när vi äter ute, men andras barn...
Efter maten gick vi tillbaka till hotellet igen.
Vi skulle gå på bio men den film vi ville se började inte förrän 22.40 så då hann vi tillbaka och vila ner maten innan.
22.10 begav vi oss mot bion.
Daniel hann somna under den timmen vi var på hotellet.
Jag kollade på ett gammalt NCIS avsnitt och drack en Redbull.
Daniel hade ställt mobilen på 9.50 ifall vi skulle somna båda.
Strax innan vi skulle gå så sa Daniel att det var konstigt att inte mobilen larmat.
Och om jag säger såhär: det var ju tur att jag inte somnade jag med,
för han hade ställ klockan på 9.50 am, inte pm.
Knowing
hette filmen, med Nicholas Cage.
Spännande och lite otäck i början
Larvig i slutet.
Vet inte riktigt om jag rekommenderar den dock.
Tillbaka på hotellet var vi inte förrän vi ett.
Sov gjorde man väl sådär.
Drömde om filmen
oväsen i korridoren
mm
Idag var vi iväg till Social Security Office IGEN!
För att få en ändring på mitt kort så det står rätt i förhållande till passet.
Men det gick ju inte för vi hade inte vigselbeviset med.
Däremot hade vi de papperen från skattemyndigheten vi hade med förra gången, men det räckte tydligen inte denna gången.
Man tycker ju att de borde ha allt sånt i sitt system nu, men icke.
Men vi skrattar väl rätt så gott åt det hela nu såhär efteråt, för den papperslapp de vill se är ju bara ett blommigt papper med våra namn på.
Men just då så var jag så arg så jag hade kunnat sparka ner hela stället.
Nu sitter jag och nästan somnar i soffan.
Är ju inte van vid sena kvällar precis.
Några vågade sig på att gissa vad jag hittade på ivf.
Men frissa har jag inte testa än,
skulle dock behövas tror jag...

Inga kommentarer: