söndag 19 april 2009

Oj vad tiden gick fort på slutet

Nu är vi åter ensamma.
Mina föräldrar åkte hem igår.
Vi skjutsade dem till flygplatsen och åkte sen till IKEA för att handla utemöbler.
Kunde dock aldrig tro att det skulle vara det enda IKEA som inte hade utemöbler.
Så det blev till att rulla hem istället, efter att barnen köpt lördagsgodis.
Bilar (Noah)
Sega råttor (Wilda)
Salta fiskar (Malin)
Mint chocko (Daniel)
Idag tog vi bilen åt ett annat håll istället.
Conshohocken
och IKEA där istället.
Får väl erkänna att det är smidigt att jag kan skriva namnet, för jag tror inte att jag kan uttala det
CONSHOHOCKEN
Vi köpte
Äpplarö solstol
Äpplarö bord
Hållö beige dyna till solstolen
Dragan tvålkopp
Lillholmen bordsspegel
Lillholmen tvålkopp 2 st
Indira rosa överkast
Efter shopping och fika så rullade vi hem.
Åkte igenom ett riktigt mysisgt ställe
New Hope
Dit måste vi åka och bara strosa runt någon gång!
Hemma blev det pizza
Montering av möbler
Utelek
Och sen träning i källaren.
Sen jag skrev sist så har vi under fredagen varit och shoppat i Woodbridge.
Mamma hittade jeans och en luvtröja.
Pappa hittade knäbyxor.
Jag hittade inget!!!
Eller jo jag hittade massor, men inget som varken plånbok eller kropp tillät just nu :(
Igår hann vi med att vara ute och det var sååå skönt
25 grader i skuggan.
Sen blev det ju att sätta sig i bilen och rulla till Newark.
Vi åt på vägen dit.
Det är väl både skönt och tråkigt att de åkt.
Det är ju ett tag tills vi ses igen.
Men sen kan man ju återgå till sina egna vanliga rutiner utan att behöva tänka på någon annan.
Barnen och D har ju samma rutiner.
På tisdag börjar barnen på preschool.
Ska verkligen bli spännande att se hur det ska gå.
Just nu väntar jag på att få se vad det blir av med trädgården, blommor och träd som man inte riktigt vet vad det kan bli av.
Vad väntar ni på???

7 kommentarer:

Anonym sa...

varför väljer man att köpa sina möbler på tråkiga svenska iKea när man nu bor i USA!!!!

Trebarnmamman sa...

Nu blev det väl tyst i huset när mamma har åkt.... ÅÅ va spännande nu närbarnen börjar på dagis .. kommer du att vara med i början eller , fungerar det som härhemma med inskolning och sådant !!!vi höres snart ..........

Trebarnmamman sa...

förresten har ni redan sommar värme ??? Va fuskit !! Här skiner för visso solen men det är svinkallt och blåsigt ...huajjjaja

mammigranten sa...

Lite svar
Anonym
För att vi letat runt och varken hittat rätt i stil eller prisklass.
De bord vi hittat som var snygga kom bara med tillhörande stolar för en betydligt högre summa än vi tänkt. Stolar har vi redan 8 st. Och när vi ändå köpte bord så kunde vi ju köpa en matchande solsäng på ikea också.
Däremot så har vi faktiskt köpt en del amerikanska möbler vad gäller soffor, soffbord, madrasser mm. Och vi ska snart köpa sovrumsmöbler, amerikanska och sen blir det väl patiomöbler, amerikanska de också.
Och jag får väl erkänna att vi hellre lägger pengar på sovrummet och pation än på ett bord och en solsäng som kommer stå ute jämt.
Vi vet ju liksom inte hur vi kommer bo om typ 3-4 år och då vill man väl kanske inte ha lagt 3000 dollar ca på utemöbler som man inte har plats med.

Trebarnmamman
Jag kommer inte vara med. Både jag och D är med och lämnar. Men sen åker vi.
Vi har ju ändå skolat in dem 2 gånger i Sverige och jag tror inte det blir lättare om vi är kvar där. Jag finns ju ändå 10 min bilväg bort.
Och ja vissa dagar har vi sommarvärme, men idag är det mulet och blåsigt.

gun-Marie sa...

Tack för 3 härliga veckor! Nu är det väldigt tomt och tyst för oss. Vi längtar redan till sommaren när ni kommer hit. kramar mamma

Anonym sa...

vad fina veckor vi hade med er alla vi saknar er redan jag fick ju gå på hockey med daniel jätte roligt sedan var det en upplevelse inne på manhattan inte minst åka med daniel vid ratten atta köra helt suverent ha det så bra alla p

S sa...

Snart kommer vi o gör er sällskap i utemöblerna!! Va spännande med dagis :-)