torsdag 18 december 2008

En sak klar!

Alla julklappar är inslagna! Så skönt!
Idag blir det nog julgodis när barnen är på dagis, får se hur många sorter jag hinner med och om jag köpt allt jag behöver....

Jag fattar bara inte vad det är med mig. Jag är skittrött när jag går och lägger mig, men jag kan inte somna, ligger vaken till 2-3-tiden innan jag somnar. Igår blev det en promenad i friska luften innan barnen hämtades, förvisso inte så lång, men ändå, jag höll mig uppe till 23.30 för att verkligen bli extra trött. och jag får erkänna att de sista paketen nog inte blev sådär jättefina och det syns inte att det är jag som skrivit, men jag var igång länge. Men kunde jag somna? Nä! 4 var klockan sista gången jag kollade, ställde då om väckningen med 30min, de där som jag brukar snooza om Wilda kommit in till mig och fortfarande sover. Vaknar med en skräll och klockan är 8.55!!! Dagis börjar 9.00 för mina barn, tänker att det kan ju inte vara sant, och om det är så är det ju lika bra att ligga kvar i sängen för vi hinner ju ALDRIG. Men sen börjar jag tänka på riktigt, Wilda har ju aldrig sovit så länge som till 9 i sin säng, så jag vänder mig om och kollar på makens klocka med (fördel sen operationen: behöver inte kisa eller leta fram glasögon, eller förflytta mig liggande i sängen för att se) och den visar sig vara 7.55! Vilken stämmer då? Paniken kommer sakta, inga fler klockor uppe som jag vågar lita på, barnen har ju, men de kan ju ha varit på dem, klär på mig och springer ner och den är nästan.....8! Puh!
Så det var ju bara att andas ut, fixa frukost och nu sitter jag här, hann tom med det en sväng innan vi ska rulla.

Önskar bara att jag hade ro att gå och lägga mig och vila när jag kommer hem, läsa bok eller ta en powernap, men sån är inte jag.

2 kommentarer:

mammamjuk sa...

god morgon,
var uppe i natt & styrde m felix stackarn. jag fick uppdrag att göra ett armband t en 12årig tjej o det fick inte vara töntigt så jag hoppas det blir bra m detta! vad tror du?
hittade iden på nån sida jag har länkat t iett oktoberinlägg

mammamjuk sa...

www.pure-design.se