lördag 22 november 2008

Igår kom min man äntligen hem, dock lite senare än Sj utlovat. Anledning: x2000 ville inte köra över till Köpenhamn. Så tåget han skulle åkt med skulle aldrig avgå från Köpenhamn då det inte kört över bron. Vilket meddelas 2 min efter att lämpligt pendeltåg redan avgått för att åka över bron. Så den utlovade familjelunchen på stan uteblevs och istället åt vi hemma, hämtade D på stationen och åkte direkt till badhuset för att bada med svägerska och kusin. Alla 3 barnen bara älskar vattnet och hoppar friskt från kanten. Sedan blev det hem en sväng, fixa till det sista på presenterna till svägerkan och sen åka dit på kalas. Det bjöds på mumsig tacobuffe med alldeles för god guacemole (om jag nu stavat rätt) och massor med andra tilltugg. Så gott! Sen blev det hem och natta barnen. Efter att de somnat kunde vi öppna D:s väska och så fick jag se allt han shoppat.

2 långärmade tröjor till Wilda, vilket var mer välbehövligt än han anat då hon vuxit ur de flesta, jag köpte ju 3 i veckan men inte i dessa färger. 3 fina stansar till mig, snöflinga, blomma och blommor. ca 3cm i diameter. Ett scrap pack med bokstäver, siffror, etiketter, pappersark i pastelliga färger (hade förvisso bett om juliga färger, men det är ju snart vår igen)





Ett par fodrade äkta crocs till mig, väldigt välkommet till mina frusna fötter. En grå kort kofta, riktigt gosig, en beige kortärmad kofta, snygg med polo under. Ett stämpelkitt för akrylblock (även om han inte visste vad det var alls så hade jag ju sagt att jag ville ha blommor)



Här syns presenterna som svägerskan fick. Alltihop nya alster tillverkade igår förmiddag. Hjärtat till vänster är tillverkat av silvertråd som jag sen tvinnat svart koppartråd runt och snurrat fast pärlor, ett kort halsband. Mittenhalsbandet är i antikguld med en organzarosett och ett gäng hängen. Låset är enbart för dekoration då det är lång nog att trä över huvudet. Nere till vänster är det ett halvlång halsband i silver med ett gäng hängen. Till höger är den första scrappade tändsticksasken som jag gjort efter att ha härmat Lina, också den till svägerskan.

Idag ska vi se om vi lyckas gå på bio hela familjen. Blir spännande att se om Wilda kan sitta still så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig shopping! De där clearstampsen var ju väldigt fina!Och mycket fint pysslat med.